خواص بادام درختی خام

Wiki Article



در این نوشتار، سعی ما بر آن بود که خواص بادام درختی در طب سنتی، را برای شما مطرح کنیم. هرچند با تمام مطالبی که در این مقاله کوتاه ذکر شد، باز هم خواص بسیار وجود دارد که می‌توان برای این خوراکی لذیذ مطرح کرد؛ چرا که فواید این آجیل، بسیار فراوان است.

با توجه به خواص ذکر شده، می‌توانید این ماده را برای درمان خشکی و تقویت ناخن‌ها هم به کار ببرید.

همچنین از مصرف کره بادام زمینی که چربی کمی دارد خودداری کنید، زیرا هنگامی که طی روند فرآوری یکی از مواد، به عنوان مثال چربی کاهش پیدا می‌کند ماده‌ی دیگری اضافه می‌شود و معمولا با کاهش میزان چربی، قند اضافه خواهد شد.

با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.

استفاده از روغن این آجیل، می ‌تواند در درمان سوختگی و یا جای آن، مفید واقع شود.

یکی از کاربردهای دیگر روغن بادام تلخ درمان عفونت گوش است. این روغن باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و می‌تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد.

درخت وحشی بادام کوهی بومی ایران بوده و بسیار قدیمی می‌باشد. آثار و بقایای این گیاه در دامنه‌های زاگرس به دوران چهارم زمین‌شناسی (میوسن) نسبت داده شده است. میوه این درخت، کوچک و حدود ۲ در ۱ سانتیمتر و یا کمی کوچکتر بوده و در حالت خام، تلخ می‌باشد. از میوه تلخ بادام کوهی یا الوک بیشتر در تهیه روغن یا ضماد استفاده می‌شود و مصرف خوراکی ندارد.

 چربی‌های موجود در این دانه گیاهی از نوع چربی‌های خوب بوده و مصرف آن به پیشگیری و درمان ناراحتی های قلبی عروقی کمک می‌کند.

ارسال همه چیز درباره کره بادام زمینی + خواص و نحوه مصرف و مضرات ۱۷ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد در تویتر

خانه سبک زندگی سلامت جسم خواص و مضرات روغن بادام تلخ برای پوست، مو و سلامتی

بعضی از کشاورزان ????? ????? ?????????? از آفت‌کش‌های قوی برای سم‌پاشی محصولات‌شان استفاده می‌کنند. مشکل این است که بادام زمینی پوسته‌ی بسیار نازکی دارد و مواد شیمیایی به‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند.

ویتامین ‌های موجود در این خوراکی نیز به قرار زیر هستند:

همچنین فیتوسترول موجود در بادام‌ زمینی رشد سلو‌ل‌های سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات را کند کرده و حتی احتمال بروز سرطان ریه در افراد مستعد را کاهش می‌دهد.

این روغن رشد سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. به این ترتیب سلول‌های سالم امکان رشد و ترمیم پیدا می‌کنند.

Report this wiki page